EFFectiveWORK
Zlepšování firemních procesů a efektivity
Vyplatím se, pokud se ve vaší firmě stává, že
pracovní know-how se ztrácí při odchodech zaměstnanců.
co dříve fungovalo, dnes ne.
mezi pracovníky vznikají konflikty.
slýcháváte: "to měl udělat někdo jiný".
oddělení spolu nespolupracují pro celkový prospěch zákazníka a firmy, spíše zaujímají obranný postoj.
opakují se stále stejné chyby a problémy.
manažeři lamentují: "To jsem jim už říkal!.
a tak dále...
Jaké můžete očekávat výsledky?
Úspory nákladů či zvýšení výkonů v řádech desítek procent.
Zlepšení pracovního klima na pracovišti, snížení fluktuace, zvýšení osobní angažovanosti pracovníků.
Nastavení zodpovědnosti všech pracovních pozic a důslednosti manažerů v jejich dodržování.
Rozběhnutí systému trvalého zlepšování.
Jak to probíhá?
Úvodní analýzou (oddělení, celé firmy, managementu - dle zadání klienta) společně zjistíme hlavní oblasti pro zlepšení.
Úvodní analýzou společně zjistíme hlavní oblasti pro zlepšení.
Detailní analýzou (hlavních procesů a příp. činností pracovních pozic) určíme dílčí oblasti ke zlepšení.
Následně sestavíme plán projektů na vyřešení oblastí ke zlepšení.
Společně projekty realizujeme.
Stínování procesů, porad a řídících činností.
Popis procesů pro nasazení Informačního systému
Provádím procesní analýzu za účelem rozhodnutí o implementaci Informačních systémů.
Činnost bývá často provázána s projektem zlepšování firemních procesů a efektivity.
Proč je tak těžké to zvládnout uvnitř firmy bez konzultanta?
Pracovník zatížený svou trvalou agendou si nevytvoří dostatečný čas a odstup.
Řešení se tak vleče, odsouvá a může být zatíženo zájmy řešitele.
Konzultant je nositelem zkušeností mnoha firem s podobnými potřebami.
.
Jaké jsou nejčastější
realizované změny?
Zavedení systému průběžného ukládání know-how firmy (např. manuál zaměstnance, manuál řídícího pracovníka).
Popsání hlavních procesů a povinností pracovních pozic včetně kontrolních mechanismů (check-listy, reporting) a zavedení systému trvalého udržování aktuálnosti. .
Zavedení firemního úkolovacího systému (task manager).
Úpravy v organizační struktuře firmy.
Změny mzdových výměrů pracovníků za účelem motivace k vyšší produktivitě na základě měřitelných ukazatelů a trvalého zlepšování.
Vyškolení konkrétních pracovníků v činnostech, které výrazně ovlivňují pracovní výkon.
Přesun činností mezi jednotlivými pracovními pozicemi.
Zrušení nepotřebných činností.
Určení rozhraní (výstupy) mezi jednotlivými činnostmi firemního procesu.
Realizování podpory konkrétních činností v informačním systému firmy.
Vyškolení řídících pracovníků ve vedení podřízených, vedení porad., sledování procesů, realizování projektů.